villakamimicasamawar

Saturday, May 14, 2011

Saya Sayang Cikgu

Assalamualaikum...Selamat Hari Guru buat sume guru-guru di Malaysia pada 16 Mei 2011 ni.Aku sangat-sangat berterima kasih sume insan yg pernah mendidik aku semenjak dr sekolah tadika, sekolah rendah, sekolah menengah, maktab & universiti. Kerana mereka aku menjadi diri aku seperti sekarang.

~Yang pakai tudung labuh kaler itam tu lah Cikgu Faridah.

Kalau nak taw aku hampir berhenti sekolah kerana seorang guru & aku kembali meneruskn persekolahan pun kerana seorang guru...

Macam ni citer nyer...

Lps terima result SPM,aku masih trtunggu2 panggilan ke tingkatan 6 sbb utk terus ke universiti result aku tak begitu membanggakn...aku dpt gred 2 jew...huhuu...tu la masa form 5 aktif sngt brsukan & berkokuria smpai trleka jap ngan study...

Akhirnya dpt jugak ke form 6 itu pun second intake...tentu lah ko orang dpt bygkn betapa byknya aku trtinggal silibus sbb bln 6 baru dpt masuk form 6 sdgkn org laen dah byk belaja. Tak per lah aku cuba kejar yg tertinggal tu...tapi nk dijadikn cerita ada seorg cikgu tu asik perlekeh & sindir2 kitaorg student yg masuk second intake...sangat2 benganggg...patutnya die sbg cikgu bg galakan bukan condem student...sedih taw...

Aku ingat aku boleh tahan dgn sindiran cikgu tu...huhh...rupe nyer tidakk...aku surrender, aku pun bg taw abah aku...nk berenti sekolah!!!

Abah aku sangat-sangat sedih...tapi yg baiknya die tak mendesak aku. Abah aku jumpa cikgu yg menyelaras student form 6...Cikgu Faridah Shariff namanya. Abah aku bg taw kat Cikgu Faridah aku tak nk terus sekolah lg...Cikgu Faridah cuba pujuk aku, die bg taw jgn lah berenti tapi balik rumah rehat2 dulu...bile rasa dah brsedia nk sekolah dtg semula tak kira lah bile pun.

Masa tu aku nekad nk berenti sekolah. Aku nk angkut sume brg2 kat hostel tapi Cikgu Faridah kata biar dulu. Jadi aku pun baliklah ke rumah dgn tak bawa apa2 brg pun.

Nak jadikn cite lps amik aku balik ke rumah abah aku jatuh sakit...cian die...ramai jiran2 dtg melawat. Ada seorg makcik pun tanyalah pasal aku, die tanya aku dah tak belajar lg ker??hehehe...nk jwb apa yerkk...abah aku tolong jwbkn, die kata aku dah tak nak sekolah. Hurmmm...malunyer aku...

Makcik tu pun ckp nk pinang aku utk ank die klu aku dah tak nak sekolah. Alamakkk...aku tak nk kawen...aku mude lg...lps jew makcik tu balik aku pun bg taw kat abah yg aku nk sekolah semula. Nmpknya abah gumbira sngat...die bg taw kat aku die tak mendesak aku utk dptkn 5P atau 4P dlm STPM janji aku nk sekolah & dpt sijil penuh pun die dah hepi...

Abah pun hantar semula aku ke Sek Men Keb Maran...Cikgu Faridah sangt gumbira sbb aku tak jd berenti sekolah. Mujurlh die masih bg ruang utk aku belajar kalau lah masa aku kata nk berenti ari tu die terima jew tanpa nasihat apa2 dah tentu aku tak lg brpeluang utk belaja...tQ Cikgu Faridah...Saya Sayang Cikgu...

Cikgu Faridah memang cikgu yg baik sbb die sangat2 sporting...dialah cikgu & dialah jugak kawan...sume student suke dgn die. Dia ajar subjek Pengajian Am...setiap ari kitaorg kene brsedia sbb setiap kali masuk kelas mesti die akan soal apa yg dia ajar ari kelmarin...klu tak dpt jwb mesti kene denda...hehehe...malu kene denda kitaorg pun jd student yg sentiasa brsedia.

Ini gambar aku ngan kwn2 form 6. Sampai skrg kitaorg masih lg brhubung. Sumenya dah kerja bagus2...TERIMA KASIH CIKGU...

No comments:

Post a Comment