villakamimicasamawar

Tuesday, May 10, 2011

Kamu Sayang Saya Tak...

Hollaa...mari kite update belog.


Hari ni 11 Mei 2011, Rabu...ramai pulak cikgu yg tak der so kitaorg yg ada kat sekolah kene la relief ganti cikgu-cikgu yg tak der tu...huhuuu



Aku lak hari ni relief tahun 2 Bestari so aku kasi lah keje suruh buat kad sempena Hari Guru. Nampaknyer diaorg excited nak wat kad tu...macam-macam idea yg keluar tapi yg kelakarnya time kaler ala kad (ala kadar) jew...hehehee


Aku suruh diaorang buat cantik-cantik sebab aku bg taw nanti aku nak tampal kat kelas diaorang...haaa...lg la bersemangat diaorang...Sumenya cakap nak bg kad yg diorang buat kat teacher...aku ler tu...hehehe...pandai bodek budak-budak nihh =)


Seronok sebenarnya mengajar dudak-budak kecik ni sebab diaorang masih polos...kalau berkata-kata tak ada yg tersirat sumenya yg tersurat...so memang jujur la...


Dek kerana kejujuran dalam berkata-kata dah terkena aku hari ni dengan diaorang...hehee...


Macam ni kisahnya...


Tadi aku nak pergi ke bilik guru sebab nak simpan wallet lepas rehat, so ada seorang budak dah tegur aku...


"eh,teacher bawa beg baru yer," (wallet yg aku pegang tu dia kata beg...)


aku pun jawab,


"tak der lah...dah koyak pun beg sy ni!"


Pastu dia jawab balik...


"Haaa...sy taw mesti teacher beli kat lelong di Bandar Pusat! Ada banyak kat situ beg macam-macam."


Huhuu...tak sayang mulut betul budak ni...sampai hati die kata aku beli kat tmpt lelong...


Tapi aku gelak jew...hahahaa...tak amik ati pun sebab aku faham maksudnya yg sebenar.


Dengan budak-budak ni kadang-kadang boleh buat kite tension tapi kadang-kadang boleh gak release tension...apa yg penting kene banyak-banyak sabar & pandai tackle hati diaorang.


Diaorang masih mude masih mudah dibentuk...aku tak suke denda budak dengan rotan, aku cuma tanya jew kat diaorang...


"kamu tak sayang saya ker? Kalau kamu sayang saya kamu mesti siapkan latihan yang saya bagi ni..."


Bila aku tanya macam tu sume jawab sayang...jadi diaorang pun mesti cuba siapkan jugak latihan yang aku bagi sebab kalau tak siap nanti aku taw yang diaorang tak sayang aku...hehehee

3 comments:

  1. kamu sayang saya x?... kalau aku pun aku cakap sayang heheeheh :). ko mmg layakla nora jd cikgu.. anak2 nih lebih dgr ckp cikgu compare mak bapak... aku selalu cakap bgn pgi terus mansi gosok gigi trus solat tp dia cakap cikgu cakap... x pernah kt aku cakap huhuhuhuh...

    lg satu ko jgn nk denda2 anak murid blik lewat kang kena tinggal bas.. anak aku selalu kn tinggal bas bahaya tau kang kn colek sajer carik nahas.. apa2 pun "SELAMAT HARI GURU 16 MEI 2011"

    ReplyDelete
  2. midah,aku tak suke denda blik lewat sbb nnti sekali ngan aku kene blik lewat...hahahaa
    bdk kecik ni kene bodek jew...klu puji up sikit haa...kembg ekor la diaorg...srh wat apa pun diaorg ikut...itulah die bdk2 sek rendh ni =)

    ReplyDelete
  3. hehehee...bdk2 mcm tu la midah...kene byk diplomasi klu tak nanti kite lak yg tension.
    Midah,aku klu bab balik mesti on time sbb klu diaorg balik lambat sekali ngan aku kene balik lambat...hahaha...

    ReplyDelete