Monday, November 26, 2012

Mesti beli wajib beli...harus ADA

Tak tahulah cikNor nak katakan apa pasal insiden kat pasaraya petang tadi...
kedekutkah aku, berkirakah aku???
 
Al-kisahnya, cikNor ke pasaraya untuk beli barang keperluan...dah siap ambil semua barang keperluan cikNor ke kaunter nak bayar harga barang tu. Lepas cashier dah siap kira cikNor pun hulurkan duit untuk bayar sebanyak RM72.95...cikNor hulur duit sebanyak RM73.00 jadinya berbaki sebanyak RM0.05 sen. Lepas tu si cashier hulurkan resit dan dengan selamba buat tak tahu pasal baki RM0.05 sen tu. cikNor tunggu dia hulur...kot-kot dia terlupa. Bila agak cam lama jer cikNor tanyalah pada cashier...dia boleh tanya,
"Eh, akak nak jugak ke 5 sen tu ?"
eh, biar betul cashier ni...ada ke patut tanya cam gitu !
Cuba bayangkan kalau ada 10 orang yang dia dah kutip 5 sen setiap kali buat bayaran...
untung atas angin jer
dalam beberapa minit pasaraya tu boleh dapat RM 5.00 !!!
Masa cashier tu tanya cikNor pun jawablah...
"Dik akak berniaga, 5 sen pun akak kira tau..."
"Kenapa, kalau ada baki 5 sen memang tak payah pulangkan ker ??"
dengan malu-malu dia jawab, "eh, tak derlah kak...pulangkan..."
Lepas tu dia hulur baki 5 sen pada cikNor.
Sebab tu lah cikNor terfikir...kedekutkah aku, berkirakah aku??? hurmmm...konfius (derma kat Tabung Gaza ada gak faedahnya....) 
 
Eh, cikNor tak nak lah membebel pasal insiden tu panjang-panjang...ni nak tolong promote lak...hehe
Tadi masa baca dari belog Azlita Masam Manis tu ada citer pasal majalah Aroma, masa keluar shopping petang tadi berjaya kutemui majalah tu...ada 1 jer kat rak, nasib baik terawal sikit kalau tak berangan jer la... 
 Memang tak rugi membelinya macam-macam ada...resepi pun best-best.
Inilah dia kak Azlita blogger masakan idola cikNor
Sebagaimana yang kak Ita bagi tau dia ada kongsikan resepi-resepi crepe yang sangat mabelles...heaven of crepes !!!
 Menarik kan ???
Ngencess sudaaaa...

Tak sabar nak try sume jenis crepe yang ada dalam majalah Aroma tu...
Dan tak lupa juga resepi yang menarik daripada Rahel...

Betul kan, tak rugi membelinya...harusssss ADA dalam koleksi sesiapa yang suka mencuba pelbagai resepi yang enak dan menarik.

2 comments:

  1. musim crepe2 doyan ye sayang KA x makan doyan ni hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah,samalah kita.cikNor pun xmkn durian jd mcm nk try yg blueberry jer kot. (^_^)

      Delete