Saturday, April 23, 2011

Sardin Hutan

Aii,sume...ni ada resepi baru namanyer SARDIN HUTAN. Resepi ni diperturunkn sempena permintaan salah seorg follower tersayang aku. Hehehe...sebenarnya sempoi jew nk masak sardin hutan ni al-maklumlah masak-masak kat hutan so kite guna apa yg ada jew la.


Oke, ni bahan-bahannya:


  • 1 tin sardin (gambar tu guna sardin tin besau taw so bahan-bahan ni utk sardin tin besau lah)


  • 1 labu bawang besar


  • 3 biji cili besar


  • sedikit minyak utk menumis


  • 2 ulas bwg putih


  • 1 keping asam keping


  • garam secukup rasa

Cara memasak:


  • panaskn minyak pastu tumis bawang besar ngan bawang putih sampai wangi.


  • masukkan cili besar kacau-kacau 1 minit kemudian masukkan sardin, asam keping & garam.


  • masak sardin hingga pecah minyak, agak-agak dah garing bolehlah matikan api.

Sebenarnya sardin yg aku masak masa camping ari tu tak letak bwg putih ngan asam keping pun sbb benda-benda tu xder...hehehee...tu pasallah aku namakn sardin hutan tapi klu kat umh masaklah guna resepi yg aku kasi tu bknnyer apa takut loya lak!! Kat hutan tak kisah sbb zuhud, perut leh terima apa jew...ahakkss
Hepi cooking dearz (^_^)

1 comment:

  1. wow sempoinyer resepi :) selalu yg sempoi2 yg berpinggan2 licin hehehehehe

    ReplyDelete