villakamimicasamawar

Friday, May 4, 2012

Rumahku Syurgaku...Part 1

Sudah masuk bulan ke-5 cikNor pindah rumah baru.  Sebenarnya belum abes mengemas, masih byk barang-barang yg duduk diam-diam dalam kotak.  Tak sangka banyak jugak barang-barang cikNor yer...

Bila nak guna barang barulah bongkar kotak-kotak yang sekalian ada tu...patut lah kawan kat tempat keje cakap dia pun sampai setahun baru betul-betul rumah kemas!!! Betullah tu...balik kerja dah penat, nak rehat, nak masak, nak membasuh...bla...bla...bla...(nak tengok AFC, nak tengok Food Network Asia, TLC lg...hehe) so tangguh lg keje mengemas.

Sudahnya bahagian ruang tamu jer yang betul-betul kemas cuma belum dideco-deco oleh eric leong jer sebab en Hubby kata kalau ada tetamu tak der la kene duk atas kotak...haha

Kemudian ruang dapur sebab itu tempat yg faberite...yer lah kalau dah rupa tongkang pecah macam manalah nak masak, makan bagai...betul tak...

Bila keadaan macam ni baru lah terasa alangkah best nyer kalau ada maid, tolong mengemas pun dah oke...yg lain cikNor sorang buat pun xper...




Bilik tamu yang belum boleh dihuni oleh tetamu sebab belum abes kemas...banyak lg barang-barang diperamkan kat sini...huhu
Kabinet kaler kuning lemon tu adalah tempat pengstoran segala macam aset...barang-barang baking, pinggan-mangkuk, periuk belanga...maklumlah rumah teres 2 tingkat pas tu kat taman perumahan so itu jer lah tempat yg ada untuk menyimpan barang...
Zon ni dah siap cikNor kemas sebab ni kawasan jajahan membaking cikNor...
laluan ke ruang tamu...dan dapur masak-masak
Di bahagian dapur ni pun ada kabinet jugak tapi tu sume tempat cikNor simpan peralatan memasak yang selalu diguna dan koleksi tupperware kesayanganku.
Ini zon cikNor membaking...ada satu ice box  kecik bawa dr rumah lama.
sentimental value tu sbb en Hubby punya masa duk rumah bujang dolu-dolu...
sekarang ice box tu jd tempt menyimpan stok membaking & tempat menyimpan kek
Tak sabar rasanya nak tunggu rumahku syurgaku tersusun kemas...

2 comments:

  1. alaa..xberapa nk lawa lg...nk tunggu en Jasman dtg wat deco...hehee

    ReplyDelete