villakamimicasamawar

Thursday, January 1, 2015

No Gas, No Water, No Petrol

Assalamualaikum...
holla...

Sudah hampir seminggu bandar Jerantut dikelilingi air deras akibat banjir...putus semua jalan darat untuk keluar ke Bandar Tun Abdul Razak Jengka atau ke Temerloh. 

Bekalan air bersih pun semakin kurang, gas masak pun menjadi rebutan...petrol sold out...huhuu

Ini episod cikNor dan encek Shuben mengejar lori gas...hehehee...Alhamdulillah dapat beli gas tanpa berebut because we are the first customer there...berbaloi-baloi follow dari jalan nak ke Damak sampai ke bandar Jerantut. Mulanya kitaorang nak ke Damak cari gas tapi berselisih dengan lori gas cikNor ajak encek Shuben follow...dea kata oke jugak sebab kalau terus ke Damak entah-entah kat sana pun gas tak ada...rugi jer dah ler petrol pun terhad, nanti minyak kete abes tak ada pula pam minyak yang beroperasi sebab semua pam minyak di Jerantut tutup...no fuel!!!
Stok air untuk minum dan masak...
Stok untuk basuh-basuh. Ada satu tangki di bilik dobi yang masih ada airnya. cikNor pesan pada anak-anak untuk mandi atau ke tandas ambil air dalam tong-tong yang kat depan  rumah tu, air tangki yang di bilik dobi untuk wuduk sahaja.

Masa entry ni ditulis (1 Januari 2015) air dah ada tapi katanya untuk dua hari jer...huhuu...jadi bermulalah misi menadah air dalam semua bekas yang ada. Mudah-mudahan semua tangki air kat rumah cikNor pun sempat penuh. Bila air dah penuh barulah boleh lompat bintang...THOINK...THOINK...THOINKkkk!!!

Moga keadaan makin baik...in shaa Allah

No comments:

Post a Comment